Veel bedrijven denken, nadat ze een website hebben laten bouwen, dat het allemaal voor elkaar is en dat ze niet meer hoeven om te kijken naar hun website. Het is echter erg belangrijk om websites actueel te houden. Dit heeft als voordeel dat je bezoekers nooit achterhaalde of oude informatie voorgeschoteld krijgen maar het is ook goed voor je ranking in Google. Google houdt van websites die actief zijn.
Probeer daarom om regelmatig vernieuwing in je website te brengen.
- Bezoek je eigen website
Vaak wordt vergeten dat het best belangrijk is om zo nu en dan je eigen website te bezoeken. Op deze manier kun je namelijk checken of je producten en diensten nog wel up-to-date zijn. Staan er geen verouderde prijzen op? Of zou je die ene foto niet een keer kunnen vervangen? Het bezoeken van je eigen website kan tegelijkertijd een test zijn of belangrijke functies van de website nog goed functioneren. Misschien is het handig om met een checklist te werken. Stel deze checklist zelf samen en controleer maandelijks (Dit mag natuurlijk ook vaker) met deze lijst of alles nog naar behoren werkt.
- Je website actueel houden met blogs
Een eenvoudige manier om je website actueel te houden is door regelmatig een blog te plaatsen. Door het plaatsen van blogs komt er vaak nieuwe content op je website. Dit is voor je bezoekers interessant en dit wordt ook gewaardeerd door Google. Je denkt misschien dat het lastig is om een onderwerp te vinden voor je blog, maar je kunt in principe over iedere dienst of product een blog schrijven. Natuurlijk kun je via internet inspiratie opdoen voor je blog.
- Werk regelmatig bestaande teksten bij
Bekijk regelmatig of de teksten die op je website staan nog wel actueel zijn. Zo niet, werk ze dan bij.
Het is belangrijk dat de bezoekers altijd de meest actuele informatie te zien krijgen, anders zal deze snel de interesse verliezen en niet meer terugkomen.
- Plaats acties en aanbiedingen
Het plaatsen van acties en aanbiedingen houden je website actueel en het is voor de bezoekers een goede reden om je website wat vaker te bezoeken.
Vergeet vooral niet om de actie na afloop weer te verwijderen van je website! Dit voorkomt ontevreden klanten.
- Verwijs naar Social Media
Als je gebruik maakt van Social Media, maak dan regelmatig verwijzingen naar je website en omgekeerd. Dit kan zorgen voor extra bezoekers op je website.
Dit kun je doen door Social Media buttons op je website te plaatsen. Hiermee kunnen bezoekers makkelijk heen en weer gaan tussen je website en je Social Media accounts.
Wil je meer weten over Online Marketing of de mogelijkheden voor een onderhoudscontract bij Hexco? Neem dan contact op met Hexco Webdesign &Optimalisatie voor een vrijblijvend gesprek.